sâmbătă, 4 octombrie 2008

Fisa Postului

AGENTUL DE VANZARI

SUBORDONARE NEMIJLOCITA SI FUNCTIONALA: SUPERVISOR
SUBORDONARE IERARHICA: DIRECTORULUI DE VANZARI SI MARKETING
COLABOREAZA CU: angajatii angrenati in sistemul de distributie al firmei.
PRINCIPALELE SARCINI:
- sa cunoasca si sa respecte prevederile legii nr. 22/1969 privind gestionarea bunurilor;
- Sa promoveze si sa comercializeze produsele societatii si raspunde de desfasurarea corecta a procesului de vanzare si incasare corecta respectand legislatia in vogoare;
Sa dezvolte continuu reteaua locala de clienti in zona arondata si sa mentina in relatiile cele mai bune clientii deja formati;
- Sa participe la crearea unei imagini favorabile a firmei pe piata concurentiala, sa mentina prin mijloacele personale si specifice prestigiul acesteia si sa protejeze ca pe un bun personal investitiile facute de societate;
RASPUNDE DE:
- respectarea intocmai a principiilor firmei si in mod deosebit ale celor referitoare la folosirea ofertelor si creditelor.
- realizarea volumului de vanzari stabilit de conducerea societatii.
OBLIGATII:
- sa cunoasca temeinic caracteristicile produselor comercializate: cod, denumire, ambalare, conditiile de depozitare si pastrare, preturile de vanzare conform ofertelor de preturi ale firmei. Deasemenea sa cunoasca si elmente ale pietei concurentiale cum ar fi: distribuitor, produse, preturi, actiuni promotionale ale acestuia si altele specifice.
- sa cunoasca si sa respecte sistemul de vanzare stabilit de conducerea firmei si sa il aplice cu consecventa in relatiile cu clientii.
- sa creasca continuu nr. de clienti din zona incredintata; sa completeze fisa clientului cu toate datele de interes despre acesta ;
- sa propuna spre comercializare numai produsele incredintate de firma, fiindu-i interzis sa vanda produse din alte surse;
- sa respecte programul zilnic de lucru si traseele stabilite in reteaua de clienti repartizata, urmarind dezvoltarea permanenta a acesteia prin atragerea de noi clienti ;
- intocmeste comenzile in cantitatile si sortimentatia negociata cu fiecare client;
- sa intocmeasca corect fisa de comanda care trebuie sa cuprinda urmatoarele date: agentul, sectorul, denumirea societatii, locul de livrare, cod produs precum si cantitatea aferenta fiecarui produs, conform cu modul de facturare;
- stabileste de comun acord cu clientul modalitatile de plata;
viziteaza saptamanal toti clientii de pe routingul stabilit;
- la sfarsitul fiecarei zile de lucru se prezinta la sediul firmei pentru a preda comenzile spre facturare
- tine legatura permanenta cu supervisorul sau cu Directorul de vanzari si se consulta cu acestia asupra tuturor situatiilor in care dreptul de decizie ii este limitat;
- sa completeze corect si citet documentele interne (rapoarte zilnice privind vanzarile si incasarile, comenzile), stabilite in cadrul firmei
- sa informeze zilnic conducerea societatii prin Directorul de vanzari atat despre eventualele incidente sau accidente de alta natura cat si despre numarul de clienti vizitati, cantitatea de produse vandute, alte constatari si observatii despre activitatile desfasurate, facand si propuneri pentru dezvoltarea sau perfectionarea procesului de comercializiare;
- in cazul plecarii din societate, sa predea toate documentele cu regim special si cu regim intern, precum si materialele puse la dispozitie de societate pentru buna desfasurare a procesului de comercializare, temporar sau definitiv persoanei precizate de conducerea societatii, numai pe baza de proces verbal de predare-primire
- sa pastreze confidentialitatea asupra tuturor datelor si informatiilor despre structura organizatorica si sistemele proprii de comercializare si despre reteaua de clienti a societatii, sa nu le divulge si sa ia masuri pentru preintampinarea scurgerii acestora in afara societatii
- sa raspunda disciplinar, civil sau penal, dupa caz, pentru eventualele pagube patrimoniale provocate societatii din vina sau din cauza sa.

Niciun comentariu: